Strategisch Partnerschap

Op 10 december 2015 sloegen de Plaatselijke Kamer van Verenigingen, Gemeente Leiden en Leiden Marketing de handen ineen voor een in Nederland uniek partnerschap tussen studentenverenigingen en de stad. In het convenant Student en Stad wordt de samenwerking tussen de partijen vastgelegd op het gebied van cultuur & kennis.
 
Het partnerschap komt voort uit constructieve overleggen tussen de Gemeente Leiden, Leiden Marketing, de Plaatselijke Kamer van Verenigingen en de vijf grote Leidse studentenverenigingen, te weten L.S.V. Minerva, L.V.V.S Augustinus, SSR-Leiden, V.S.L. Catena en A.L.S.V. Quintus.

Innovatie en samenwerking

Het plan bestaat eruit dat er jaarlijks gezamenlijk twee evenementen opgezet worden door de studentenverenigingen voor de Leidse gemeenschap. Daarnaast is er een DenkTank Student&Stad, waarin studenten meedenken over projecten en beleidsvraagstukken van de gemeente Leiden en Leiden Marketing. Tegelijkertijd werd de &Cultuurkaart geïntroduceerd waarmee studenten, die lid zijn een bij de PKvV aangesloten vereniging, gratis of tegen een scherpe korting culturele instellingen kunnen bezoeken.